• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lånförslag på ca 20.000-30.000 kr?

A

AnnaLotta

Gäst
Poäng: 0
Hej alla,
Någon som skulle kunna vara behjälplig med förslag på långivare ca 20.000-30.000 kr alt en sida där man kan söka samlingslån och få svar från fler långivare och sedan få skuldebrev hemskickat. Lever på antiken och använder mig inte av bankid utan föredrar skuldebrev för undertecknade. Vill heller inte ha en massa låneförsäljare som ringer i tid och otid för att "planera min ekonomi" för jag kan se att Advisa ringer och går igenom låneförslagen. Jag har en betalningsanmärkning från Radiotjänst som försvinner i december i år. Tänkte söka Norwegian men dom kräver bankid, men finns det någon låneförmedlare som har Bank Norwegian för då blir väl förfarandet annorlunda, dvs dom skickar hem skuldebrev, fast å andra sidan så kanske inte dom tillåter bet.anm...
Tacksam för alla förslag!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Hhj

Gäst
Poäng: 0
Hej alla,
Någon som skulle kunna vara behjälplig med förslag på långivare ca 20.000-30.000 kr alt en sida där man kan söka samlingslån och få svar från fler långivare och sedan få skuldebrev hemskickat. Lever på antiken och använder mig inte av bankid utan föredrar skuldebrev för undertecknade. Vill heller inte ha en massa låneförsäljare som ringer i tid och otid för att "planera min ekonomi" för jag kan se att Advisa ringer och går igenom låneförslagen. Jag har en betalningsanmärkning från Radiotjänst som försvinner i december i år. Tänkte söka Norwegian men dom kräver bankid, men finns det någon låneförmedlare som har Bank Norwegian för då blir väl förfarandet annorlunda, dvs dom skickar hem skuldebrev, fast å andra sidan så kanske inte dom tillåter bet.anm...
Tacksam för alla förslag!


Såhär skriver Lendo
Så det är väl bara att köra .
Dom har dock inte banknorweigan
Det har Zmarta ingår ju i freedom finance och vissa säger ju att dom ringer men dom har dock aldrig ringt mig efter ansökan

  • Kan jag låna ifall jag har betalningsanmärkningar?
    Du som har betalningsanmärkningar kan ansöka om lån upp till 150 000 kr förutsatt att följande krav uppfylls:
    • Du är minst 18 år.
    • Är folkbokförd i Sverige sedan minst ett år.
    • Har en årsinkomst på minst 120 000 kr.
    • Är skuldfri hos Kronofogden sedan 6 månader.
    Kraven är satta av våra banker och låneinstitut och det är de som bedömer vilka kunder som kan beviljas ett lån.

    VIKTIGT: Lendo kan inte påverka denna process.

 
A

AnnaLotta

Gäst
Poäng: 0
Tack för tipset!
Någon som har erfarenhet av Compricer? Har för mig att dem ringer ofta när man begärt in offert på försäkringar, men kanske det fungerar annorlunda vid lån?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 820
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Tack för tipset!
Någon som har erfarenhet av Compricer? Har för mig att dem ringer ofta när man begärt in offert på försäkringar, men kanske det fungerar annorlunda vid lån?
Lendo ägs av compricer så det är princip samma
 
A

AnnaLotta

Gäst
Poäng: 0
Tack!
Brukar Compricer/Lendo ringa upp och diskutera eller får man i lugn och ro gå igenom låneförslagen och sköta resten själv?
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Tack!
Brukar Compricer/Lendo ringa upp och diskutera eller får man i lugn och ro gå igenom låneförslagen och sköta resten själv?
Det har aldrig ringt upp när jag sökt via lendo.se. däremot behöver du ange ett mobilnummer dit sms: en om låneerbjudanden kommer.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 820
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Lendo brukar väl ringa upp efter man valt lån och ska sälja på den där låneskyddsförsäkringen?
 

mr C

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 Februari 2017
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Lendo brukar väl ringa upp efter man valt lån och ska sälja på den där låneskyddsförsäkringen?
Ja det stämmer, Lendo ringer upp nästan direkt och försöker skrämma en om att teckna låneskyddsförsäkringen "de ser gärna att du tecknar den här försäkringen om du skall ha lånet" var vad de sade till mig....
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Finns appar för sådant här som visar vem som ringer. Ringer Lendo efter du har valt ett erbjudande, strunta i att svara och blockera sedan numret så slipper man deras försäljare.
 
A

AnnaLotta

Gäst
Poäng: 0
Tack alla!
Jag har nyligen haft skuld hos KF och har som sagt betalningsanmärkningar och då fungerar väl inte Lendo där man måste varit skuldfri minst 6 mån innan ansökan. Någon som känner till hur Bluestep handlägger ansökningarna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp